Скарбничка мудрих думок



Скарбничка мудрих думок





«Кожна дитина не тільки сприймає, але й малює, творить, створює. Те, як дитина бачить світ, - є своєрідною художньою творчістю. Образ, що сприйняла й одночасно створила дитина, несе в собі яскраве емоційне забарвлення. Діти переживають бурхливу радість, сприймаючи образи навколишнього світу і додаючи до них що-небудь з фантазії. Емоційна насиченість сприйняття – це духовний заряд духовної творчості.»
                                         В. Сухомлинський

                                                  Педагогічні заповіді: 
      Завжди говори правду дітям, навіть тоді, коли це невигідно для тебе. 
·                     Не намагайся силою досягнути успіху. 
·                     Будь великодушним – умій прощати. 
·                     Не забувай хвалити. Хвали в міру, уміючи. 
·                     Помічай найменші успіхи учня. 
·                     Оцінюй тільки вчинки дитини, а не її саму.
·                     Знайди ключ до кожного. 
·                     Починай навчання не з букваря чи формул, а з радості. 
·                     Коли розмовляєш із дитиною, завжди дивись їй в очі. 
·                     Ніколи не карай одразу учня, котрий завинив. 
·                     Висловлюйся якомога ясніше й чіткіше. 
·                     Не вбивай у дітях казку. 
·                     Думай про дитячий «банк щасливих спогадів». 
·              Тільки наблизивши до себе дитину, можна впливати на розвиток його духовного світу.
·                     Діти не повинні йти від вчителя підкореними.
·                     Визнавай права учня на помилку. 
·       До того часу, поки в дітей є віра в добро, людину, ідеал, є й виховання. 
·                     Дитина ставиться до тебе так, як до неї ставляться дорослі.
·                    Не кажи про учня «нездібний», а кажи: «Здібності в  нього ще не розкриті».
·                     Краще виховання – запрошення учня до роздумів. 
·                     Не «заводься» з учнями. Жодних нотацій.
·                     Не можна говорити учням тільки про їхні недоліки.
·                     Не використовуй оцінки як засіб покарання.
·                     Необдумане покарання дуже шкодить.
·                     Завищенні вимоги до учня – одна з причин конфліктів. 
·                   Учень, упевнений у неможливості змінити щось, відмовляється 
від пошуку. 
·                     Від постійних невдач діти озлоблюються. 
·                     Важкі діти – це ті, котрих зрадили батьки.

                   Золоті правила педагога 

1. Прийшов у школу - зроби розумне й шляхетне лице.  
2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з'їж  морозиво.  
3. Гроші та педагогіка малосумісні.  
4. Нехай всі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку.  
5. Не заходь в душу до дітей, якщо тебе про це не просили. 
6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною  втомою.  
7. Жартуй до тих пір, доки не навчишся. 
8. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель - спопелити душу.  
9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб  знати точно: 
для чого прийшов, куди прийшов, що   будеш робити і чи буде від   цього добре.  
10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона. 
11. Намагайся їсти кожен день.  
12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти  проживеш довге і щасливе педагогічне життя. 
13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею йдуть справи
 14. Люби кого-небудь крім школи, і тоді у тебе буде все в  порядку.  
15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина.  
16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти  знаєш.  
17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком все менше.  
18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей. 
19. Якщо ти вмієш самий звичайний факт подати як відкриття та  домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив.  
20. Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють.  
21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни  нове життя.  
22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в цей хтось не повірить.  
23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: "Он  вчителька пішла".  
24. Не спи на уроці; дурний приклад заразливий.  
25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний  інтерес.  
26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те.  
27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка.
  
Поради тим, хто віддає своє серце дітям 


·                     Завжди посміхайтесь. 
·                     Любіть кожну дитину і вчіть щастю любові. 
·                     Поповнюйте свої знання і вчіть щастю знань. 
·                     Проявляйте інтерес до життя дитини.  
·                     Допомагайте дитині знайти своє "я".  
·                     Радійте, коли дитина досягає успіху.  
·                     Культивуйте в собі великий дар терпіння. 
·                     Говоріть з дітьми спокійно. 
·                     Висловлюйте дітям подяку за роботу на уроці. 
·                     Слухайте своє серце, бо тільки своїм серцем дійдете     
         до сердець дітей.


Сім золотих правил для вчителя


1.    Треба любити те, що робиш. І йти вперед крок за кроком. 

2.    Інтелігентом не можна прикинутися.

3. Ввічливість виховується тільки ввічливістю і нічим іншим. 

4."Магічна десятка": порахуйте до десяти, перш ніж дати волю своєму гніву. І він видасться вам безглуздим. 

5. Мудрець шукає все в самому собі, нерозумна людина - в іншому.  

6. Жодна велика перемога неможлива, якщо її не передує мала перемога над самим собою. 

7. Перші кроки завжди найважчі.





Немає коментарів:

Дописати коментар